İletişim

Form

Edit Template

Uzm. Dr. Kutay Taş

Merhaba, ben Çocuk ve Genç Psikiyatristi, Psikoterapist ve Aile Danışmanı Uzm. Dr. Kutay TAŞ.

İzmir’de doğdum ve büyüdüm. İzmir’in en köklü okullarından biri olan ve ikinci yuvam olarak kabul ettiğim Bornova Anadolu Lisesi mezunuyum yani BAL’lıyım. 

Tıp fakültesini Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nde okudum. Üniversite sürecim boyunca akademik çalışmaların içerisinde yer aldım.

Mezuniyet sonrasında çok istediğim Çocuk ve Genç Psikiyatrisi alanında uzmanlık eğitimime Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde başladım. Uzmanlık eğitimi sürecinde hocalarımdan bir çok farklı yaklaşımı gözlemleme ve usta çırak ilişkisi içerisinde mesleğin hem temel noktalarını hem de inceliklerini öğrenme fırsatı yakaladım.

Akademik çalışmalarımı uzmanlık eğitimi sürecinde de devam ettirdim. Uzmanlık tezimi Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocukların duygu tanıma yoksunluğu (aleksitimi) ve empati düzeylerini incelenmesi üzerine yaptım.

Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) eğitimimi Maria CEU SALVADOR tarafından verilen yaklaşık 2 yıl süren Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) teorik ve süpervizyon kısmını tamamlayarak aldım. EACBT derneği onaylı Bilişsel Davranışçı Terapist unvanına sahibim.

Çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi teorik eğitimini; tek bir eğitim yetmez deyip, zaten terapisti olduğum bilişsel davranışçı terapi alanında bilgilerimi güncellemek amacıyla Doç. Dr. Vahdet Görmez ve ekibinden tekrar aldım.

EMDR terapisi eğitimini Türkiye Psikiyatri Derneği tarafından düzenlenen Burhanettin Kaya tarafından verilen eğitim ile aldım ve daha sonrasında aynı hocamızdan daha geniş kapsamlı olarak bir eğitim daha aldım. EMDR tekniğini travmatik anıları olan kişilerde o travmatik ağır duygular ile yüklü anının çözülmesine yardımcı olmak ve normal bir anıya dönüştürmeyi hedefleyip kişini hayatına daha rahat ve o travmatik anının etkilerinden özgürleşmiş bir şekilde devam etmesini sağlamaktadır. EMDR tekniğinin etkisini kendime uygulandığındaki gördüğüm fayda sonrasında daha da iyi fark ettim. Şu an olumsuz yaşam olayları (kavga, istismar, aşağılanma, dalga geçilme, trafik kazası, deprem vb.) olan çoğu danışanımda kullanmaktayım.

Nöropiskolojik test bataryaları uygulayıcı eğitimi ile DEHB, özgül öğrenme güçlüğü, epilepsi veya organik başka nedenlere bağlı beyin hasarında beyinin etkilenen bölgelerine göre yaşanan sorunların tespitinde ve tedavi sonrasındaki gelişmeleri objektif testler ile izleyebiliyorum.

Disleksi test bataryası uygulayıcı eğitimi; özgül öğrenme güçlüğü (okuma, yazma ve veya matematik alanında zeka geriliğine bağlı olmayan bir öğrenme güçlüğü) disleksi, diskalkuli, disgrafi diye de adlandırılan bu beyinin gelişimsel bozukluğun tespitini objektif standart bir test ile yapabilmekteyim.

Aile danışmanlığı eğitimi; çocuk veya gençleri aileleinde ayrı olarak düşünmek imkansızdır. Bu nedenle aileyi bir bütün olarak ele alabilmem hem de aile içinde ebeveynler arasında yaşanana ikili ilişkilerdeki sorunların çözümü noktasında daha fazla yardımcı olabilmek için aile danışmanlığı eğitimini aldım. Bu eğitim yaklaşık 6 ay sürdü sonrasında yapılan süpervizyon ve teorik sınav sonucunda aile danışmanı olmaya hak kazandım. Ailesel sorunlara sadece çocuk penceresinden değil anne ve baba ve onların ikili ilişkileri pencerelerinden bakıp o konularda onlara danışmanlık hizmeti de verebiliyorum.

Psikoanalitik kuramlar kursu sayesinde gelişim dönemlerine ve yaşanan ruhsal sorunlara ve iletişim problemlerine daha geniş bir pencereden bakabilme esnekliğini sağladı.

Bağımlılık tedavileri kursu; Yeşilay tarafından düzenlenen bu kurs ile günümüzün en büyük sorunlarında biri olan alkol, sigara, uyuşturucu ve uyarıcı madde bağımlılığı tedavisi ile ilgili bilgi ve donanımlarımı geliştirdim.

Yurtdışı yataklı servis deneyimi; EFPT programı ile uzmanlık eğitimim içinde Avrupa’daki birden çok hastanenin çocuk ve genç psikiyatrisi servislerinde çalışma deneyimim oldu. Bu toplamda 2 ayı aşkın süreçte değişik terapi yaklaşımlarını görme grup terapilerine katılma, tanı ve tedavi kısmında etkin rol alma ve ağır vakaların yataklı sevişlerdeki yönetimi ile ilgili deneyim sahibi olmamı sağladı. Hem de İngilizceyi daha akıcı kullanma ve terapilerimi İngilizce yapabilme konusunda büyük katkıları oldu.

K SADS-PL kursu ile çocukluk çağındaki ruhsal hastalıkların tanılama ve hastalığın şiddetini değerlendirmeyi yarı yapılandırılmış bir tanılama kılavuzuna göre yapmamı sağladı.

Yeme bozuklukları yaz okulunda anoreksiya nevroza (zayıflık hastalığı, manken hastalığı) bulumia nevroza (yiyip sonra kusma atakları ile giden bir yeme bozukluğu) tıkınırcasına yeme boz. vb. durumların yönetimi ve bilişsel davranışçı terapi temelinde ilaç dışı tedavi yöntemleri ile ilgili daha ayrıntılı bilgi sahibi olmama yardımcı oldu.

Hipnoterapi kursu: Türkiye Psikiyatri Derneği (TPD) nin düzenlediği hipnoterapi kursu ise bilinçli zihnin çözülmesine direnç koyduğu ya da bilinçli zihnimiz ile nedenini fark edemediğimiz sorunların çözümü noktasında yardımcı olmaktadır.  Hipnotik telkin ağırlıklı bir terapi seansı sonrasında 11 yaşındaki bir anokresiya nevroza hastamın terapi seansı sonrasında elinde yarım ekmek köfte ile fotoğraf atması benim için paha biçilemez bir duyguydu.

Türkiye‘deki çocukların ruhsal sorunlarının sıklığını inceleyen epidemiyoloji çalışmasında sahada görev aldım.  İlk okul çağı çocuklarındaki psikiyatrik hastalıkların sıklığını ölçmek için tüm Türkiye’de ortak yürütülen çalışmanın Aydın ilindeki okul taramalarında bulundum. Bu sayede sadece ruhsal sorunları olan çocukların değil sağlıklı gelişime sahip olan çocukları da daha yakından gözlemleme fırsatım oldu.

Pandemi dönemi boyunca sağlık çalışanlarına ve çocuklarına online danışmanlık desteği projesini henüz bakanlık tarafından böyle bir proje hayata geçirilmemişken Afyonkarahisar’da ekip arkadaşlarımla beraber başlattık. Birçok sağlık çalışanları ve çocuklarına online hizmet sunduk.

Devlet hastanesinde çalıştığım süreçte Çocuk İzlem Merkezi sorumlu hekimliğini yürüttüm. Bu merkezin temel amacı mağdur çocukların ifadelerinin tek bir yerde bu konuda uzman kişiler tarafından alınması ve çocuğa aynı travmayı tekrar yaşatmamak için ifadesinin bir seferde alınmasını hedeflemekte. Sorumluluğunu yürüttüğüm bu merkeze başvuran neredeyse tüm çocukların ruhsal değerlendirmelerini, takip ve tedavilerini üstlendim.  Bu süreçte istismara uğramış birçok çocuk ile çalıştım. Bu konuda kendimi geliştirdim. EMDR tekniğini özellikle bu grup çocuklarda çok etkili olduğunu deneyimledim.

Çocuk ve Genç Ruh Sağlığı Merkezi birim sorumluluğu; İl sağlık müdürümüz Uzm. Dr. Serhat Korkmaz tarafından hayata geçirilen merkezde psikolog, çocuk gelişim uzmanı, ergoterapist, sosyal çalışmacı ve çocuk ve genç psikiyatristleri  bir ekip olarak halkımıza hizmet verdik. Kuruluşundan itibaren yaklaşık 1,5 yıl bu birimin sorumlu hekimliğini yürüttüm.

Koruyucu ruh sağlığının öneminin farkında bir hekim olarak uzmana doktor olarak göreve başladığım günden bu yana öncelikle zorunlu hizmetimi yaptığım hastanemdeki tüm personele Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve çocuklarına nasıl davranmaları gerekiyor? Nasıl doğru sınır koyabilirim? konuları üzerine seminerler verdim.

Afyonkarahisar ilindeki tüm aile hekimlerine Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve Özgül öğrenme güçlüğü (disleksi), otizm belirtileri ve tedavisi ile ilgili eğitimi meslektaşlarımla birlikte gerçekleştirdim.

Afyonkarahisar Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) öğretmenlerine ve rehber öğretmenlere Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, Özgül öğrenme güçlüğü (disleksi), Otizm belirtileri eğitimini meslektaşlarım ile birlikte verdik.

Dil ve konuşma bozukluklarına bütünsel bir yaklaşımı hedeflediğimiz “Dil ve Konuşma Bozukluklarına Yaklaşım” isimli sempozyumu tüm hekimlerimize ve halkımıza açık olacak bir şekilde çalışma arkadaşlarım ile bilirlikte düzenledik.

Doğru kişilerden doğru bilgiye ulaşılması ve koruyucu ruh sağlının sağlanmasının temel yolunun halkımızı bilgilendirmek olduğunu düşündüğüm için tarafıma gelen teklifler üzerine hiçbir ücret ödemeden ya da almadan yerel ve ulusal kanallarda birçok kez canlı yayına konuk olarak katıldım. Otizm, takıntı hastalığı, erkan maruziyetinin etkileri, konuşma gecikmesinin nedenleri, çocuğumuza nasıl davranmalıyız? Sınır koyma nasıl olmalı? Dikkat eksikliği, ders başarısızlığı, sınav kaygısı, pandeminin ruh sağılığımıza etkileri gibi birçok alanda halkımızı bilgilendirmeye çalıştım.

Eylül 2021’den itibaren işimi daha kaliteli, konforlu, özenli ve hakkıyla yapabilmek amacıyla  Afyonkarahisar’da muayenehanemde yüz yüze ve online görüşmeler ile hizmet vermeye devam etmekteyim.

Hipnoterapi

Epidemiyoloji

Hiperaktivite

Özgül öğrenme

Afyon Psikolojik Danışmanlık

İletişim

Güncelleme Tarihi 12.12.2024